Tips kuruskan badan: Rahsia Mudah!

Saya ingin kongsikan satu tips yang cukup mudah dipraktikan dan sudah terbukti berkesan. Ramai yang berasa kecewa kerana berat badan sukar turun setelah mengambil pelbagai produk penurunan berat badan.

tips kuruskan badan

Tips kuruskan badan

 
Tips mudah sahaja! Anda kena ambil air yang lebih setelah anda mengambil sebarang makanan pengurusan berat seperti Cinch, Lecithin, Omega, Herblax dan lain-lain. Mengapa perlu mengambil air lebih? Berapa kuantiti air yang perlu diambil?

Secara ringkasnya setiap 25 kg berat badan anda perlukan 1 liter air. Ini bermakna jika berat badan anda 75 kg anda perlu 3 liter air sehari. Jika berat badan anda 100 kg bermakna anda perlu 4 liter air sehari.  

Apa kaitan air dan kuruskan badan?


Setelah mengambil makanan tambahan semasa kuruskan badan, bahan-bahan tersebut akan bekerja membuang segala bahan yang tidak diperlukan seperti toksin dalam badan. Jika anda kurang minum air, toksin tersebut lambat disingkirkan. Oleh itu minum air dengan kerap akan memudahkan proses penyingkiran toksin berlaku. Jika tidak percaya sila praktikan. Anda akan dapat lihat berat badan anda akan turun dengan cepat dibandingkan dengan kurang mengambil air minuman.

Air juga diperlukan oleh badan untuk membersihan segala kekotoran lain. Tips mudah adalah setiap 1 jam anda ambil 2 gelas air kosong atau mineral. Selama 8 jam anda bekerja anda sudah minum 16 gelas air. Jika satu gelas air ialah 200ml, 16 gelas bersamaan 3.2 liter. Mudah bukan? Air juga berfungsi mengurangkan keinginanan anda untuk makan dan makan makanan yang manis dan berlemak.

Maka, bagi mereka yang kurang minum air, sila minum air paling kurang 3 liter sehari atau mengikut berat badan anda. 25kg = 1 liter air ya!

Jika anda dapat amalkan selama 1-3 bulan anda akan terkejut dengan hasilnya. Anda juga akan berasa sihat dan bertenaga sepanjang hari kerana air juga akan membekalkan oksigen kepada otak unutk minda yang lebih segar dan sihat.

Bacaan lanjut konsep kuruskan badan
Juga info tambahan kuruskan badan 

Untuk tempahan Set Slim Shaklee,

Masitah
sms wassap 0192318050
me.masitah@gmail.com 
Like & pm facebook vitaminpilihanibu

 

No comments:

Post a Comment