VITAMIN C bantu untuk KURUS


DO YOU KNOW that VITAMIN C helps in DIET a.k.a Kuruskan Badan?

Thanx Lyna Noh by writing this article! 

Ohhhh baru ku tau, vitamin C bukan sekadar untuk meningkatkan sistem imun badan dan kecantikan kulit, malah Vitamin C membantu kuruskan badan juga. 

 

Anda harus tahu,
Vitamin C adalah vitamin larut air yang mudah rosak!


Kekurangan vitamin C menurunkan keupayaan tubuh untuk men-sintesis L-cartinine, yakni sejenis asid amino yang diperlukan oleh mitokondria untuk membakar asid lemak.

Seorang pakar pemakanan dari Barat bernama Johnston telah menjalankan kajian terhadap 2 kumpulan yang mana satu kumpulan diberi suplemen 500mg vitamin C selama seminggu dan satu kumpulan lagi tidak. Kumpulan yang mengambil vitamin C didapati mengoksidakan asid lemak dengan lebih berkesan. Laporan ini disiarkan dalam Journal of The American Collage of Nutrition.

Johnston juga menjalankan kajian terhadap 2 kumpulan yang mengikuti program diet yang sama. Satu kumpulan diberi placebo dan satu lagi diberi vitamin C. Hasilnya kumpulan placebo turun sebanyak 1kg manakala kumpulan vitamin C turun sebanyak 2.5kg. credit




Vitamin C bukan sahaja untuk sistem imun badan, mencantikkan kulit malah membantu pembakaran lemak jua!! Ambil sebiji sehari, terus dapat 3!!

Jom makan Vita C Plus daripada Shaklee yang natural, halal & selamat. 
Say no no to sintetik ya!





Boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan!
Masitah  
sms wassap 0192318050
me.masitah@gmail.com  
Pm kami di facebook vitaminpilihanibu


No comments:

Post a Comment