Set Vitamin Ibu Berpantang


Seperti yang dijanjikan, inilah dia Confinement Set yang terdiri daripada vitamin-vitamin seperti Vitalea, Vitamin B Complex, Vitamin C & Zinc Complex by Shaklee.

Vitamin-vitamin ini penting bagi membantu para ibu yang baru lepas bersalin mendapatkan nutrien secukupnya untuk pemulihan tubuh badan, dan juga tenaga untuk menguruskan bayi, serta penyusuan si kecil.

Set vitamin untuk ibu baru bersalin Shaklee mengandungi:

Vitalea

Vita-Lea dirumus khas dengan teknologi terbaik dari Shaklee bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

B Complex

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
  • B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.
  •  Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.


Sustained Released Vita-C

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C 500gm diperoleh daripada unsur semulajadi dengan pelepasan berperingkat, dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C diperlukan tubuh secara berterusan.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Zinc Complex

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.


Insya-Allah ia memberi kesan berbeza dengan berpantang bersama vitamin-vitamin daripada Shaklee. Boleh beli utk diri sendiri, atau ahli keluarga juga isteri tercinta.



Kakak saya menambah Osteomatrix di samping set di atas, bagi menggantikan pengambilan susu coz dia lactose intolerant. Yelah, cane nak menghasilkan calcium jika calcium dalam badan pun xcukup kan? Ada jgk yang menambah ESP di samping set di atas utk mendapatkan kualiti & kuantiti susu yang lebih lumayan. 



Hubungi saya, pasti berbaloi ;)
 
Masitah
 
sms wassap 0192318050
me.masitah@gmail.com  
Pm kami di facebook vitaminpilihanibu




No comments:

Post a Comment