Cerita tentang Confinement

Confinement :)

Asyik bercerita tentang breastfeed sahaja, confinement actually come earlier, right?

Alkesahnya tahun ini emak saya sangat bertuah, kerana menerima 3 orang cucu sekaligus termasuk baby saya. 

Dan yang sangat ajaibnya, lihatlah tarikh lahir mereka:

28/3/2012 - baby saya
28/5/2012 - baby kak lang 
28/6/2012 - baby kak long

Hehe, bapak2 nya kata depa ni dah janji nak kuar sama nombor dengan arwah atuk mereka, 28/8/1940.

Dan kedua-dua akak saya mengambil set berpantang by Shaklee :) Alhamdullillah, nampak lebih cergas. Kak lang saya meriah susu dia, while kak long saya kena usaha lebih sikit.

Saya dulu x ambil set Shaklee semasa pantang sbb belum kenal, dah breastfeed baru consume Shaklee. Time tu sekadar ambil Habbatul Sauda & madu, sbb baby jaundis so xleh jamu2 ni. Agak rugi jgk, klu tak sure susu saya lebih byk jika saya amalkan ESP dari awal.

Yg pasti Confinement set by Shaklee ini berbaloi2 mengambilnya, details saya akan cerita di post seterusnya :)

* Akak2 saya kembali kurus ke zaman anak kedua, almaklumlah anak masing-masing ini anak yang kelima. How? Exclusively breastfeed ok!

 This picture was taken before my little sister get married, the left one.
Three of us pregnant at that time, mine the most obvious ;)


No comments:

Post a Comment