Khasiat alfalfa

Pertama kali mendengar tentang alfalfa? Apakah itu alfalfa? Apa pula khasiat alfalfa ya?
Alfalfa menjadi ramuan herba tradisional semenjak zaman India, Cina dan Sepanyol purba lagi. Orang-orang Arab menamakannya Al-fal-fa bermaksud "Raja kepada segala makanan"




Khasiat Utama Alfalfa



Merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi - Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenal pasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat zalian. Kaya dengan protien , asid amino , klorofil, serat , 15 zat galian , 10 vitamin, 8 enzim dan Fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu. 
  • Mencuci darah dan usus - merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah
  • Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, hidung berair, kurap, bau badan dan kulat air (athlete's foot ) dengan berkesan.
  • Bagus untuk perubahan fatologi di dalam usus dan perut - memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  •  Menyingkirkan lemak dan kolestrol - Kajian klinikal terbukti bahawa pengunaan jangka panjang daripada alfalfa dapat mengangkut lemak dan kolestrol. Ini kerana Alfalfa sahaja mengandungi saponin , seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol & lemak. Umum tahu bahawa kolestrol yg tinggi boleh mengundang penyakit seperti strok, darah tinggi serta sakit jantung.
  •  Membantu melawan gout - saponin yang bertindak seperti span juga dapat mengangkut asid urik yang terkumpul di dalam darah yg menjadi punca gout. Pengambilan berterusan dengan air yg mencukupi mampu membantu pesakit gout pulih.
  • Melawan kanser - Memakan 30-50 biji tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang kanser. Persekitaran perut yg tinggi asid sememangnya rumah untuk pertumbuhan kanser.
  • Melegakan keletihan - Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit
  • Mencegah / merawat atritis  - melegakan sakit atritis.
  • Merawat keputihan - membantu merawat keputihan bagi wanita

Sesuai dgn namanya Al-fal-fa, iaitu raja segala makanan yg kaya dengan pelbagai khasiat, merupakan pelengkap makanan utk semua.


Hubungi saya untuk maklumat & tempahan.

 
Masitah
sms wassap 0192318050
me.masitah@gmail.com 
Like & pm facebook vitaminpilihanibu


No comments:

Post a Comment