MULTIVITAMIN: ARE THEY GOOD ENOUGH?

Assalamualaikum w.b.t
Salam ceria buat semua,


Hari ini saya kongsikan kelebihan vitamin Shaklee yang dibuktikan dengan kajian yang dilakukan oleh pihak ketiga tanpa bias. Mengapa anda perlu tahu? Supaya anda lebih konfiden dengan pilihan anda, dan bahawa Shaklee semamangnya diiktiraf keberkesanannya. Bukan cakap2 di kedai kopi ya!

Kebanyakan multivitamin yang ada dipasaran, belum tentu dapat memberikan nutrisi yang lengkap seperti yang anda harapkan. Ini kerana pengeluar vitamin2 tersebut menggunakan sumber yang berkualiti rendah yang tidak kuat, atau bahasa lainnya tidak bioavailable.

Vitamin2 ini mungkin memenuhi (atau tidak) garis panduan kerajaan tentang saranan pengambilan  harian vitamin tersebut, tetapi tidak diproses dan disediakan dalam nutrien yang paling mudah diserap oleh badan.

Disebabkan sebab2 di atas, kebanyakan multivitamin yang ada dipasaran hari ini, kurang berkesan.







For more reading, HERE
And HERE


Multivitamin Shaklee? Semestinya di Malaysia dikenali sebagai 
Multivitamin & Multiineral Vita-Lea





Bukan setakat  Vita-lea, vitamin C Shaklee iaitu Sustained Release Vita-C Plus (yang kini sudah berwajah baru) pun menjadi rebutan sebab keberkesanannya dalam memelihara kulit dan mencantikkan wajah. Vitamin C kan salah satu agen detoks darah & juga agen yang memelihara kolagen dalam badan manusia :)




 Wajah baru Sustained Release Vita-C Plus :)



Jangan segan-segan untuk hubungi saya ya!  
Masitah 
  sms wassap 0192318050  
me.masitah@gmail.com  
Pm kami di facebook vitaminpilihanibu

No comments:

Post a Comment