Cabaran Ramadhan!

Salam Ramadhan semua..
Kala ini, 12 Ramadhan 1433H

Saya kongsikan pengalaman saya di bulan Ramadhan pulak k.

Sebelum ini saya ada bercerita tentang rezeki Allah yang membolehkan saya menyusui anak saya setelah consume Set B + Osteomatrix. Alhamdullillah, saya masih idak memberikan susu tepung buat anak saya.

Bila Ramadhan hampir tiba, saya agak risau sebab saya bimbang susu tak cukup + kurang air. Saya rujuk sekali lagi sahabat saya, Fara. Why Fara? Sbb dia ialah kawan saya yg saya tahu fully BF anak dia hinggalah dia mengandung lagi.

Dia suggest ambil Energizing Soy Protein (ESP) & Performance Drink (PD). Sbb bajet kecil time tu, saya ambil ESP dulu semasa ganti puasa. Alhamdullillah, xlapar tp boleh pump 2x shj. Sbb lepas pam kedua itu, sy terasa pening2 lalat.

Saya tanya Fara, so she explained that I was dehydrated. That why dia amat sarankan ambil PD time posa.

Segera saya dapatkan PD utk bulan Ramadhan. Setakat hari kesebelas ini, saya masih mampu mengekalkan sesi pengepaman 3x waktu pejabat. Kuantiti lebih kurang begini:

Sesi 1 : 100-120ml 
Sesi 2 : 80ml
Sesi 3 : 60-80ml

Biasanya malam saya akan pump sekali, lepas sahur pump sekali. Cukuplah bekalan hari esok fresh EBM buat anak saya.

One more, saya notice lpas consume ESP anak saya kurang sikit minum susu. Dari bacaan saya, sbb baby kenyang sbb qualiti susu lebih bagus dengan khasiat ESP. Popo anak saya juga lebih pekat. Kalau before this saya bekalkan 6 botol EBM, la ni 5 sahaja sbb yg keenam selalu tidak habis.



Nak cuba ESP & PD? Hubungi saya utk harga terbaik!
  
Masitah
sms wassap 0192318050
me.masitah@gmail.com
Pm kami di facebook vitaminpilihanibu 

No comments:

Post a Comment